» »Unlabelled » Android İşletim Sistemi Hakkında Pek Bilinmeyen Gerçekler

Android İşletim Sistemi Hakkında Pek Bilinmeyen Gerçekler





Android İşletim Sistemi Hakkında Pek Bilinmeyen Gerçekler

Android işletim sisteminin pek bilinmeyen, oldukça ilginç gerçekleri.
Günümüzde dünya üzerinde en çok kullanılan mobil işletim sistemi olan Android işletim sistemi, içerisinde bulunduğu mobil cihazlar sektörünün şu an en büyük sektörler arasında bulunmasında büyük bir paya sahip.SamsungLGSony ve diğer teknoloji devlerinin cihazlarında kullanılan Android işletim sistemi, bu kadar çok kullanıcıya sahip olmasından dolayı her an gündemde olan bir sistem ve bu özelliği nedeniyle her özelliği hakkında bilgimiz var, galiba... Android işletim sisteminin tüm özelliklerini bildiğini düşünen okuyucularımızı yanıltabilme potansiyeline sahip olan bu haberimizde, ünlü işletim sisteminin bilinmeyen özelliklerinden bahsettik.

 Android 1.0 Herhangi bir Tatlı İsmine Sahip Değildi



Bildiğiniz gibi Android işletim sisteminin tüm versiyonları tatlı yiyecek isimleriyle kullanıma sunuluyor, Marshmallow, KitKat, JellyBean gibi isimlere sahip olan bu versiyonlardan 1.0 versiyonu Alpha/Astro Boy olarak adlandırılmıştı. İşletim sisteminin 1.1'e güncellenmesiyle birlikte ismi Beta/Petit Four (minik Fransız pastaları) oldu ve tatlı isimleri geleneği böyle başladı. Alfabetik isimlerin kullanılması ise 1.5 Cupcake sürümü ile başladı.

 Android 3.0'a Sahip Olan Hiçbir Telefon Yok



Android 3.0, ilk olarak tabletler için üretildi (bilgilendirmesinde "büyük ekranlı cihazlar için üretildi" şeklinde belirtiliyor). Bu nedenle hiçbir telefon, Android 3.0 Honeycomb sürümüne sahip değil.

 Android'in Maskotu Olan Robot, Bir Erkek



Android işletim sistemiyle tam olarak bütünleşmiş olan yeşil sevimli robotumuz, bir erkek robot olarak üretildi.

 Android İşletim Sistemi, Özünde Bir Tablet İşletim Sistemi



Android işletim sisteminin ortaya çıkması ilk olarak tabletler için ortak bir işletim sisteminin geliştirilmesi fikriyle hayat buldu. Ardından telefonlarla bu işletim sisteminin aynı tutulması, Android'in kullanıldığı ürün çeşidini arttırdı.

 Android Microsoft'a Karşı Kuruldu



Android'in geliştiriciliğini yapan ekip, dünyanın en iyi yazılım firması olan Microsoft'un tüm cihazları ortak bir çatı altında toplayacak işletim sistemini geliştireceğinden emindi. 2007 senesinde Apple'ın iPhone'u tanıtmasıyla birlikte Android ekibi, Microsoft'tan önce davranırlarsa onun önüne geçebileceklerine inandılar ve bu hamleyi gerçekleştirdiler.

 NASA Android'i Uzay Görevlerinde Kullandı



2013 senesinde NASA, uydu/telefon karması olan cihazları uzaya gönderdi. Android işletim sistemine sahip olan bu cihazların görevi, uzayın belirli kesimlerinden fotoğraflar çekmekti. Elbette şu an hiçbiri görevine devam etmiyor ancak bazıları fotoğraflar çekebilmeyi başardı.

Kaynak:Webtekno

About Unknown

Web Sayfamızda, Bilgisayar, İntenret, Güvenlik Sistemleri, Cep Telefonları, Tablet Bilgisayarlar, Navigation Sistemleri, Modem Kurulumları ve Smart TV ayarları ile ilgili tamamı görsel anlatımla hazırlanmış makaleler bulabilirsiniz. Keyifli Zaman Geçirmenizi Dileriz.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder